Awas !! 16 Babak Lucah Yang Diletakkan Secara Rahsia Dalam Kartun Disney Yang Ramai Tidak Perasaan

Sekiranya baru-baru ini, filem terbaru keluaran Walt Disney, Beauty and the Beast telah di-ban daripada ditayangkan di Malaysia kerana mengandungi unsur-unsur LGBT yang diterapkan secara rahsia di dalam sebuah babak di dalam filem itu.

Namun, kami percaya pastinya ramai yang tidak tahu bahawa selain daripada filem Beauty and the Beast itu, masih terdapat beberapa buah filem animasi keluaran Walt Disney yang lain yang turut mengandungi elemen yang kurang menyihatkan yang diterapkan secara rahsia tanpa dikesan pihak berkuasa.

Monsters Inc.
Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa terdapat sekeping poster yang mengandungi gambar yang tidak sesuai telah ditampal pada pintu almari.

The Lion King
Hanya mata yang tajam saja mampu melihat mesej yang cuba disampaikan secara rahsia di dalam filem animasi ini.

Dada seorang wanita

Wanita topless yang sedang berbikini

Bintang-bintang bertaburan di langit yang disusun membentuk perkataan SEX

Cars
Papan iklan ‘Top Down’, ‘Truckstop’ dan Covertible Waitress ini mempunyai double meaning.

Peter Pan
Lihat pada bayang-bayang Peter Pan yang sedang menari di atas dinding

The Little Mermaid
Lihat pada bahagian-bahagian yang telah dibulatkan ini.

Aladdin
Mungkin anda yang sudah dewasa mungkin tidak akan perasan akan mesej yang cuba disampaikan disini. Namun bagi kanak-kanak, lawak ‘orang dewasa’ seperti ini bakal melekat di minda mereka selama-lamanya.

Tangled
Cuba lihat pada gumpalan rambut yang disusun membentuk perkataan SEX.

Toy Story
Cuba lihat betul-betul mesej yang cuba disampaikan di dalam babak ini.

The Rescuers
Sekiranya anda betul-betul melihat, anda akan perasaan kelibat seorang wanita yang sedang topless

Fantasia
Babak daripada filem animasi Fantasia ini dikatakan memaparkan bentuk sebuah payudara wanita.

Cinderella
Sekali imbas, babak ini kelihatan seperti sedang menarik rantaian bebola. Tetapi sekiranya dilihat sekali lagi, anda akan memahami apakah yang sebenarnya yang terjadi.

The Emperor’s New Groove
Kedudukan khemah kecil ini memberikan maksud yang berbeza.

Mickey Mouse
Cuba lihat apa yang dipegang oleh Mickey di dalam kartun ini.

Akhir Zaman !! Sungguh Tak Disangka.. Seorang Pelakon Sudah Tak Malu Untuk Buka Pakaian, Berbikini Di Tepi Pantai Terengganu.. Korang Kenalkan Pelakon ni ?? Mestilah Kenal KAN ???

Pelakon kacukan Melayu-Inggeris, Julia Ziegler menyifatkan memakai bikini ketika berada di pulau bukan sesuatu yang pelik dan sewajarnya tidak perlu dipertikaikan segelintir pihak

Katanya, ia merupakan pakaian yang biasa dipakai oleh golongan wanita ketika bercuti di pulau dan ia juga tidak menyentuh sensitifiti masyarakat yang tinggal di kawasan

Kata Julia dia bersedia menerima kritikan orang ramai gara-gara keterbukaannya berkongsi gambar-gambar seksi dengan berbikini dalam percutian di Pulau Redang, Terengganu.

“Bagi saya tiada yang pelik pun pakai bikini, orang-orang di kawasan ini ramai yang ambil gambar dengan saya dan tidak kisah pun pemakaian saya itu.

“Saya rasa ramai sahaja perempuan yang pakai seperti itu ketika di pulau, cuma mereka bukan artis dan tidak mendapat perhatian sahaja.”Saya tidak kisahlah apa orang nak cakap, yang penting saya gembira dengan apa yang saya lakukan, sampai bila kita nak fikir apa orang cakap tentang kita.

 

Lebam Satu Badan !! ‘Kerana perempuan itu, dia sanggup panggil saya LAHANAT’ – Isteri dedah dirinya menjadi mangsa keganasan rumah tangga..

Rumah tangga baru berusia lima bulan (jika dikira mengikut bulan), namun di awal perkahwinan lagi si isteri telah dipukul. Seperti yang diceritakan oleh Siti Fatima di Facebooknya, dia bukan sahaja menjadi mangsa keganasan rumah tangga, malah lelaki itu sudah menduakannya.

Lebih teruk lagi, ‘orang ketiga’ itu dengan berani meletakkan nama suami Siti Fatima di akaun media sosialnya, malah berani menghubungi Siti Fatima yang memintanya ‘move on’.

*Untuk makluman, dibawah adalah terjemahan dari teks asal bagi memudahkan pembaca. Namun, tidak dijamin 100% sama dengan teks asal berikutan berlaku sedikit kekeliruan akan bahasa yang digunakan oleh Siti Fatima.

Ya, baru sangat mendirikan rumah tangga tahun ini. Di pertengahan bulan Mac, majlis itu berlangsung. Sepanjang tempoh berkahwin pun, selepas pulang dari berbulan madu di Langkawi, dah kena. Tetapi masa itu tak seteruk keadaan ini.

Hari demi hari, semakin teruk layanan yang diberi. Kami kenal selama tiga tahun tetapi siapa tahu? Masa masuk meminang, dia tiada satu pekerjaan tetap pun. Tetapi keluarga jenis yang tidak memilih, jadi perancangan perkahwinan diteruskan.

Kalau nak dibandingkan, boleh saja kalau nak cari yang jauh lebih baik dari dia. Ada saja ‘orang’ masa itu tetapi saya ingat saya berkawan dengan orang dan bakal bertunang, jadi saya abaikan saja semua pilihan yang lain, yang ada kerja tetap dan yang jauh lebih baik dari dia.

Bertunang pun bertahun. Masa itu arwah abah masih ada. Saya ingatkan penantian akan berakhir dengan kegembiraan, rupa-rupanya saya tersilap, malah tersilap menilai lelaki itu.

Selama ini saya yang menjadi tulang belakangnya dari saat dia susah sehinggalah sekarang. Masa awal-awal dulu, dia hanya ada motosikal buruk tetapi saya tidak memilih. Malangnya kebaikkan saya dibalas pula dengan kekejian.

Sepanjang perkahwinan kami, saya tidak pernah makan satu sen pun duit dari dia. Semua perkara yang saya lakukan adalah menggunakan duit saya sendiri. Dalam tempoh bertunang dulu pun dia dah buat bermacam-macam hal. Saya tahu mengenainya tetapi saya pendamkan saja dalam hati.

Saya yang terpaksa menanggung kos belanja perkahwinan kami kerana pada saat-saat akhir dia boleh kata yang dia tiada duit nak dibawa. Tetapi kami tutup aib mereka. Sedangkan kambing, ikan di pasar pun kena beli menggunakan duit, inikan perkara penting seperti ini tidak diambil serius?

Duit belanja kahwin yang dipinjamkan dulu, kata nak bayar selepas kahwin, tetapi sampai ke hari ini tiada satu sen pun yang dibayar. Barang hantaran kedua-dua belah pihak, saya yang terpaksa tanggung seorang diri sehingga saya kehabisan beribu-ribu ringgit. Tetapi apa balasan yang saya dapat? Dihina! Tak apa.

Bertepuk sebelah tengan takkan berbunyi kalau si perempuan itu miang, tetapi si lelaki tidak melayan takkan menjadi juga, kan? Tetapi ini tidak, sampai hal dalam kelambu pun diceritakan kepada perempuan itu. Mana saya nak letak maruah seorang isteri? Mana?

Disebabkan itulah saya memilih untuk meninggalkan dia agar dia dapat bersama perempuan itu. Cuma saya berharap dia dapat membayar saya seperti apa yang dia telah janjikan. Jelaskan segala hutang dia pada saya.

Dia bernasib baik lagi kerana saya masih boleh menahan sabar. Ikutkan hati, saya boleh dedahkan nama perempuan itu dan akaun media sosialnya.

Kepada si lelaki, di akhirat nanti kita pasti akan bertemu sebab akan disoal tentang akad yang pernah dijanji. Saya doakan semoga awak bahagia dengan apa yang awak telah telah ambil dan menganiaya saya.

Sebulan saya ditinggalkan tanpa sebarang berita. Tetapi dia sedap-sedap berseronok dengan perempuan itu. Si perempuan dengan berani letak nama lelaki itu di akaun media sosialnya.

Comelnya Lisa !! Potong Rambut Pendek ,, Lisa Surihani Mendapat Pujian Netizen Makin Lama Makin Cantik

Pelakon Lisa Surihani menjadi perhatian peminat selepas mengambil keputusan untuk menukar imej baru dengan berambut pendek.

Lisa yang juga merupakan isteri kepada penyanyi dan pengarah Yusry KRU itu muncul dengan penampilan baru bermula awal Februari lalu.

Rata-rata peminatnya memuji Lisa kelihatan cantik, semakin muda dan gaya potongan rambut itu juga bersesuaian dengan aktres tersebut.

Malah menerusi foto terbaru yang dikongsi oleh pelakon Mawar Rashid yang merakamkan gambar bersama Lisa turut mendapat perhatian.

💗 @lisasurihani

A post shared by MAWAR RASHID (@mawarashid) on

Foto yang dimuat naik oleh Mawar menerusi akaun Instagram (IG) semalam dihujani dengan kata-kata pujian terhadap kedua-dua wanita cantik itu.

Tidak kurang ada juga yang menyatakan Lisa, 31, kelihatan sebaya dengan Mawar yang berusia 22 tahun.

BFFs

A post shared by Lisa Surihani Mohamed 💋 (@lisasurihani) on

Lagi foto Lisa Surihani

Foto: Instagram @lisasurihani / @mawarashid

Wow !! Sangat Menakjubkan ,, Rahsia Wanita Ini Hilang 10kg Hanya Dengan Meminum Jus Nenas Yang Dibuat Begini …..

Nanas adalah salah satu jenis buah yang sangat mudah ditemukan di Indonesia. Selain rasanya manis dan segar, nanas juga memiliki segudang manfaat ajaib untuk tubuhmu,lho! Nanas adalah salah satu sumber kekuatan besar yang berasal dari alam, kandungan vitamin dan enzim di dalamnya mampu meningkatkan imunitas tubuh dan menghindarimu dari penyakit. Bila kamu mengonsumsi jus nanas setiap hari, kamu pasti akan terkejut akan efek fantastisnya pada tubuhmu! Berikut ini adalah 10 manfaat nanas yang tidak pernah kamu tahu!

 

 

1.Mencegah Radang

 

 

Buah nanas mengandung enzim yang disebut bromelin. Enzim ini dapat mencegah radang dan menumpas racun dalam tubuh yang bisa menyerang organ.

 

2.Menurunkan berat badan

 

 

Mengonsumsi jus nanas saat perut kosong dapat menurunkan nafsu makan terhadap makanan manis. Nanas mengandung Tiamina (Vitamin B1) yang dapat dengan cepat mengubah karbohidrat menjadi energi, sehingga metabolisme pun dapat secara otomatis ditingkatkan.

 

3. Melindungimu dari parasit usus dan hati

 

 

Enzim Bromelin juga dapat berfungsi sebagai anti- parasit. Enzim yang didapat dari pengonsumsian jus nanas dalam dosis tertentu dipercaya dapat membunuh parasit usus.

 

4. Mengurangi masalah tiroid

 

 

Buah nanas tidak hanya mengandung bromelin tapi juga iodin. Iodin dapat membantu para penderita Tiroiditis melawan radang dan membantu peningkatan fungsi organ.

 

5. Mengurangi resiko terluka

 

 

Nanas juga merupakan sumber kalium baik yang dapat menstabilkan elektrolit tubuh. Dengan mengonsumsi kalium secara rutin, seseorang akan lebih jarang mengalami keram otot saat olahraga dan hal ini secara tidak langsung dapat mengurangi resiko terjadinya luka.

 

6. Mengurangi racun

 

 

Antioksidan dan enzim yang ditemui dalam buah nanas adalah anti toksin tebaik yang pernah ada di dunia. Dengan rutin mengonsumsi jus nanas, tubuhmu akan bebas dari kuman penyakit dan toksin.

 

7. Pencernaan semakin lancar

 

 

Enzim bromelin dapat meningkatkan pencernaan dan membantu tubuhmu untuk menangkal penyakit di sekitar saluran pencernaan.

8. Gigi semakin sehat

 

 

Buah nanas sangat ampuh dalam melawan gigi kuning dan karang gigi. Minum jus nanas secara rutin dapat membuat gigimu semakin sehat, putih dan kuat!

 

9. Penglihatan semakin baik

 

 

Nanas juga kaya akan Vitamin A dan betakaroten yang sangat berguna dalam meningkatkan penglihatan. Rutin mengonsumsi jus nanas dapat mencegahmu dari penuaan dan rabun mata.

 

10. Nanas mampu melawan kanker

 

 

Menurut sebuah penelitian di tahun 2013 yang dipublikasi National Library of Medicine, bromelin dalam akar nanas sangat efektif dalam membunuh sel kanker yang berpotensi dalam tubuh.

 

Nah, bagaimana caranya membuat jus nanas?

 

 

Potong daging buah nanas menjadi potongan kecil,(jangan lupa buang kulitnya ya), dan langsung di-blender saja menjadi jus. Dijamin kamu bakal ketagihan dengan rasa manis dan sensasi segarnya!

Terakhir, buah nanas juga kaya akan Vitamin C, sehingga bila kamu rutin mengonsumsinya maka pastinya flu sepele pun akan menjauhimu!

Semoga bermanfaat dan selalu jaga kesehatan, ya! Yuk, di-share!

Wow !! Wanita Ini Dulunya Sering Diejek Gemok Hodoh ,, Tetapi Penampilan Barunya Buatkan Teman-teman Hampir Tidak Mengenalinya !!

Cewek Vietnam ini belakangan lagi viral di internet, bukan cuma karena wajahnya yang cantik, tapi juga karena bodinya hot seperti cabai! Followersnya di instagram saja sudah mencapai lebih dari 100 ribu followers! Hampir di setiap foto yang ia unggah ada penampakan abs-nya yang super seksi!

 

 

 

Setelah diukur, lingkar pinggangnya cuma 21 inch, guys!! Kecil banget, ramping lagi!

Tapi, jangan salah mengira cewek ini memang sudah cantik dan langsing “dari sananya”. Dulu waktu SMP, ia bahkan tidak bisa memakai seragam karena saking gemuknya, ia harus memesan seragam di luar karena tidak ada ukuran yang tersedia untuknya. Berat badannya mencapai 70 kg! Waktu pemeriksaan kesehatan, ia berbohong soal berat badannya karena takut ditertawakan oleh teman-teman sekelas…

 

 

Sekarang di usianya yang beranjak 24 tahun, ia menempuh pendidikan S2 sambil berprofesi sambilan sebagai model dan guru fitness.

 

 

Dulu ia mencoba berbagai macam cara untuk diet, termasuk minum obat diet, tapi malah merusak tubuhnya dan membuatnya tambah mudah gemuk. Ia hampir saja menyerah, tapi sejak mulai berolahraga, ia merasa ada perubahan pada tubuhnya. Selain lebih berenergi, ia juga jadi tak gampang sakit. Pelan-pelan, bentuk tubuhnya mulai berubah dan makin hari makin menarik, akhirnya ia jatuh cinta pada olahraga.

 

 

Selain berolahraga ia juga bilang kalau mengontrol apa yang dimakan itu sangat penting. Ia menolak keras diet ekstrim dengan cara tidak makan dan minum.

“Kalau ada olahraga, boleh makan seperti biasa, cuma yang perlu dikurangi adalah gula dan karbohidrat”, ujarnya.

Sekarang, ia sudah kecanduan dan berlatih terus setiap hari sampai otot-ototnya keluar. Makanannya sebagian besar adalah protein, sayuran dan nasi merah.

 

 

Berkat olahraga secara rutin dan mengontrol pola makan, ia berhasil menurunkan beratnya dari 70 kg menjadi 43 kg. Luar biasa bukan!?

 

 

Ia mengaku bahwa dirinya adalah tipe orang yang minum air, bernafas saja bisa gemuk. Tapi ada 1 hal yang ingin ia katakan pada semua orang: “Asal usaha, pasti ada hasilnya!”

Inspiratif bukan!? Ayo mulai olahraga dan makan sehat! Semoga artikel ini bermanfaat bagi kalian ladies yang ingin mendapat bentuk tubuh dan berat badan ideal! Jangan lupa SHARE juga ke sobat-sobatmu yang membutuhkan!

Bongkar !! Ternyata Inilah Cara Ajaib Membotakkan Kepala Sami Dalam Filem !! Kita Dah Ditipu Bertahun-tahun ,, Sukar Untuk Dipercayai !!

Siapa sih yang gak pernah ngeliat ada biksu yang plontos dan sama sekali gak berambut kayak gini di film-film? Tapi apa kamu tahu gimana cara pembuatan “kepala botak” kayak gini? Apa harus beneran dibotakin dulu?

Kita semua tahu kalau penampilan itu penting banget bagi seorang artis, tapi selama ini kita gak tahu kalau ternyata artis itu perlu melakukan banyak hal miris yang gak pernah kita bayangkan. Seperti mengenakan pakaian kotor dan bau kayak pengemis, masuk ke dalam got atau sungai, atau benar-benar harus jadi botak hanya demi berperan saja!

 

 

 

 

Bagi artis wanita, rambut itu sama seperti mahkota kecantikannya. Itu yang membuat mereka terlihat anggun dan cantik. Apa jadinya kalau artis-artis wanita ini tidak berambut?

 

 

Kalau kamu sendiri, apa yang biasanya kamu bayangin kalau ngeliat ada artis yang botak di dalam film? Ternyata kita udah tertipu selama bertahun-tahun lho!

 

 

Seperti Fan Bingbing yang di dalam salah satu filmnya harus beraksi menjadi botak. Yang bikin heboh lagi, apa Fan Bingbing beneran dibotakin? Soalnya, tersebar foto yang terlihat kalau dia bener-bener lagi dibotakin lho! Ini kan benar-benar mengejutkan banyak penggemarnya!

 

 

Tapi siapa sangka pas dilihat dari belakang…

 

 

Ada rambut aslinya yang terjuntai di sana, jadi kayak buntut kuda ya! Hehehe..

Gak cuman Fan Bingbing, banyak artis ternama lainnya yang harus berperan menjadi botak entah karena berperan dalam film kolosal atau sakit kanker. Tapi, walaupun botak, tetep keliatan cantiknya yah..

 

 

Jadi, gimana sebenernya bikin para artis ini dalam sekejap jadi botak tanpa terlihat sedikitpun. Ternyata begini rahasianya!

Untuk efek dari botak sendiri, mereka akan menggunakan wax di rambut mereka supaya rambutnya jadi diam, kemudian akan diwarnai warna putih. Setelah itu, mereka akan mengenakan lagi satu lapisan karet yang tipis supaya terlihat bulat dan bener-bener botak.

 

 

 

Terakhir, mereka akan mewarnai karet tersebut sesuai dengan warna kulit masing-masing, jadi keliatannya bener-bener nyata kalau kepala ini bulat dan botak.

 

 

Kamu juga jadi salah satu yang tertipu selama ini gak? Wah… mimin juga nih jadi salah satu yang tertipu!

Gila..!! Memang Kejam..!! Selebriti Ini Dibunuh & Mayatnya Pula Dirogol Oleh Juruteknik Bilik Mayat…

Juruteknik bilik mayat dipecat selepas ujian DNA mendedahkan dia melakukan hubungan intim dengan mayat bintang realiti yang mati dibunuh.

Memetik Mail Online, Oksana Aplekaeva, bekas bintang realiti Rusia, Dom-2, dibunuh pada 2008 dan mayatnya ditemui pemandu lori di lebuh raya.

Hingga kini, pembunuhnya masih belum ditangkap. Namun, selepas menerima maklumat baru polis mengarahkan mayat mangsa digali semula untuk menjalankan ujian forensik yang lebih terperinci.

 

 

 

Hasil pemeriksaan mendapati Oksana diserang secara seksual selepas kematiannya dan ujian DNA menunjukkan pelakunya dikenali sebagai Alexander, 37.

 

 

Alexander yang masih bekerja di situ dipaksa untuk meletak jawatan selepas perbuatan terkutuknya itu terbongkar.

“Saya tak boleh menentang sains dan sejak itu, sudah tiga bulan saya menganggur,” katanya.

Alexander turut mendakwa dia ditinggalkan isterinya yang juga sudah menukar nombor telefon.

Menurut laporan, Alexander tidak pernah melakukan kesalahan lain termasuk gangguan terhadap mayat sepanjang 12 tahun bekerja di bilik mayat itu.

Media tempatan melaporkan, dia tidak boleh dihukum di atas perbuatannya kerana kesalahan sedemikian tidak termaktub dalam undang-undang negara itu.

Polis bagaimanapun, menegaskan Alexander tiada kaitan dengan pembunuhan mangsa.

 

 

 

Seleb ini meninggal dibunuh fansnya sendiri, ironis sekali…Apa motifnya?

Menjadi artis ternama membuat seseorang dipuja dan memiliki banyak fans. Hadirnya fans penting bagi artis untuk mendapat dukungan dalam kariernya. Namun fans tidak selalu baik untuk artis. Beberapa fans ada yang membunuh idolanya lho.Masih teringat jelas di benak kita kematian legenda John Lennon. Nama besarnya membuat ia dipuja orang-orang di dunia. Namun ironis, ia harus mengakhiri karier besarnya karena meninggal dibunuh fans.Selain John Lennon, beberapa artis lain juga meninggal dibunuh fans. Nah yuk simak informasinya dibawah ini dilansir brilio.net dari berbagai sumber, Rabu (22/11)

 

.1. John Lennon

 

 

John Lennon meninggal pada 9 Desember 1980. Penyanyi sekaligus mantan anggota group band The Beatles ini dibunuh oleh fansya bernama Mark David Chapman. Ia ditembak oleh Chapman hingga mati di tempat.Chapman bukanlah fans fanatik John Lennon. Namun ia mengikuti lagu-lagu John Lennon dan menyatakan tiba-tiba timbul keinginan membunuh pelantun lagu “Imagine” tersebut. Namun dalam beberapa pengusutan, diduga Chapman membunuh John Lennon dengan motif ingin sama terkenalnya dengan bintang tersebut.

 

2. Rebecca Schaeffer

 

 

Aktris sekaligus model dari Amerika, Rebecca Schaeffer harus mengakhiri karier dan perjalanan hidupnya pada 18 Juli 1989 di usia sangat muda yakni 21 tahun. Rebbeca meregang nyawa setelah dibunuh fans beratnya Robert John Bardo.Ia ditembak saat di rumahnya yang berlokasi di perumahan artis Hollywood. Bardo sudah mengincar Rebbeca sejak lama, Ia bahkan menyewa orang untuk mengamati gerak-gerik Rebbeca.

 

3. Dimebag Darrell

 

 

Dimebag Darrel, gitaris band Pantera ini harus kehilangan nyawa saat tampil di depan para fansnya. Ia ditembak mati oleh fansnya sendiri pada 8 Desember 2004 di Ohio, Amerika Serikat.Adalah Nathan Gale, fans berat Pantera yang membunuh Barrel dengan alasan tak terduga. Gale mengaku Pantera mencuri lagunya. Selain itu Gale beranggapan Barrel merusak keutuhan Pantera.

 

4. Mikhail Lermontov

 

 

Mikhail Lermontov, artis dan seniman abad ke-18 ini meninggal dalam sebuah duel. Artis dan seniman asal rusia ini ditantang duel oleh fans yang tak lain temannya sendiri, Nikolai Martynov. Martynov merasa lelah diperlakukan tidak baik. Oleh karena itu dalam duel tersebut ia sekalian menghabisi Lermontov.

 

5. Albert Ebossé

 

 

Striker dari Kamerun ini namanya melambung bak artis. Ia digilai banyak orang karena kemampuannya menggiring bola. Sayang sekali Albert Ebosse harus meregang nyawa di sebuah pertandingan di Algeria pada 23 Agustus 2014. Seorang fans yang marah melemparkan benda keras dan mengenai kepalanya.

 

6. Selena Quintanilla-Pérez

 

 

Penyanyi asal Amerika, Selena Quintanilla-Pérez, harus meregang nyawa karena ditembak Yolanda Saldivar pada 31 Maret 1995. Yolanda ialah founder dari klub fans Selena. Yolanda juga asisten pribadi Selena.Diduga Yolanda membunuh pelantun lagu “Preciosa” ini lantaran masalah finansial. Setelah membunuh Selena, Yolanda akhirnya menyesal dan dipenjara.

 

7. Christina Grimmie

 

 

Penyanyi jebolan The Voice ini harus meregang nyawa di tangan fans fanatiknya pada 10 Juni 2016. Christina Grimmie dibunuh oleh Kevin James Loibl, pria yang menggilai Grimmie. Loibl menembak Grimmie saat sesi tanda tangan setelah Grimmie tampil menyanyi.Motif Loibl membunuh Grimmie tidak terduga. Ia hanya tidak ingin ada seseorang selain dia yang mendapatkan hati Grimmie. Maka menurutnya lebih baik membunuh Grimmie daripada ada orang lain yang memiliki penyanyi kondang tersebut.

 

8. Tupac Shakur

 

Rapper Amerika Tuppac Shakur meninggal pada 7 September 2016. Kala itu ia dalam perjalanan menuju tempat perfom di Las Vegas. Tak disangka ada mobil putih yang mendekati mobilnya. Tiba-tiba mobil putih tersebut menembak dan peluru mengenai Tupac. Pembunuh Tupac ialah kelompok gang di Amerika. Diduga kelompok tersebut merupakan fansnya.

 

sumber

Akhirnya..!!! Dua Lagi Sudah Dikenal Pasti Selepas Sofi Jikan..Rupa-rupanya 2 lagi Adalah Artis 90-an!

Dua lagi dikenal pasti selepas Sofi Jikan…

POLIS sudah mengenal pasti identiti dua lagi individu, yang disyaki terbabit dalam penyalahgunaan dadah bersama pelakon Sofi Jikan seperti yang didedahkan pelakon Datuk Farid Kamil, sebelum ini.

Sofi Jikan, atau Mohamad Shoffi Jikan, 48, ditahan di Balai Polis Mutiara Damansara, 11 malam tadi, selepas beliau hadir memberi keterangan berhubung laporan polis yang dibuat Farid pada 31 Januari lalu.

 

 

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Datuk Kang Chez Chiang berkata, pada masa ini dua lagi individu yang dinyatakan oleh Farid sudah menyatakan kesediaan untuk tampil membantu siasatan.

 

 

“Pelakon Sofi Jikan ditahan semasa dia tampil memberikan keterangan selepas didapati positif dadah dan dihadapkan ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya, untuk perintah reman.

“Pada masa ini saya tidak dapat mendedahkan identiti dua lagi individu sehingga mereka tampil membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Katanya, siasatan terhadap Sofi Jikan yang disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya, 1952 serta dua lagi individu terbabit dilakukan oleh Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya.

Artis 90-an rupanya…

 

POLIS akan menjalankan prosedur sama ke atas dua lagi artis yang sudah dipanggil bagi memberikan keterangan berhubung laporan yang dibuat oleh pelakon Datuk Farid Kamil.

Kedua-dua mereka berusia 40-an dan masing-masing adalah ahli kumpulan nasyid dan anggota sebuah kumpulan R&B yang popular sekitar 90-an, sudah dimaklumkan akan diambil keterangan sejak beberapa hari lalu.

 

 

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din, berkata pihaknya akan menjalankan ujian air kencing ke atas kedua-dua mereka sekiranya perlu.

 

“Sama seperti prosedur yang dilakukan ke atas pelakon Sofi Jikan yang ditahan malam semalam, kita akan lakukan pemeriksaan air kencing.

“Pada masa ini pihak kami masih lagi menunggu kehadiran mereka bagi melengkapkan siasatan,” katanya ketika dihubungi petang tadi.

Malam semalam, Sofi Jikan atau Mohamad Shoffi Jikan, 48, ditahan di Balai Polis Mutiara Damansara pada 11 malam, selepas hadir memberi keterangan berhubung laporan polis yang dibuat Datuk Farid Kamil pada 31 Januari lalu.

Sebaik percakapannya dirakamkan, pihak polis kemudian turut menjalankan ujian air kencing terhadap pelakon itu dan mendapati dia positif mengambil dadah jenis ganja.

Pada 31 Januari lalu, Farid Kamil mengadu bahawa tiga rakan artis memasukkan dadah ke dalam minuman tanpa pengetahuannya yang menjadi punca dia bertindak ganas ketika di Balai Polis Kota Damansara pada 11 Januari.

Dalam kejadian itu, Farid didakwa menampar anggota polis trafik serta orang awam yang membawanya ke balai berkenaan.

Harap dua artis beri kerjasama…

 

SEORANG daripada penyanyi dikenali sebagai Osh dari kumpulan nasyid Firdaus sudah dapat dihubungi menerusi peguamnya yang memaklumkan akan hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya bagi dirakamkan percakapan berhubung laporan dibuat Datuk Farid Kamil, 31 Januari lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, setakat petang ini hanya penyanyi berkenaan menerusi peguamnya memberi maklum balas positif dan seorang lagi penyanyi iaitu Taj dari kumpulan Innuendo masih gagal dihubungi.

Katanya, menerusi percakapan dengan peguam mewakili Osh, artis itu akan datang dalam waktu terdekat.

“Setakat petang ini, hanya Osh sahaja yang dapat dihubungi menerusi percakapan dengan peguamnya.

“Manakala seorang lagi artis masih gagal dihubungi,” katanya ketika ditemui pada Majlis Penutup Karnival Sukan Piala Ketua Polis Negara 2017 di Stadium Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MBPJ) petang tadi.

 

Bagaimanapun, Fadzil berkata, pihaknya berharap agar Osh serta peguamnya dapat menunaikan janjinya itu dan tidak berdolak-dalih.

“Diharapkan individu berkenaan termasuk yang tidak dihubungi itu dapat menghadirkan diri bagi memberi keterangan berhubung kes itu dalam masa terdekat,” katanya.

Kelmarin, pada 11 malam, pelakon Sofi Jikan ditahan polis selepas positif mengambil dadah jenis ganja sebaik selesai memberi keterangan di Balai Polis Mutiara Damansara berhubung laporan Datuk Farid Kamil.

Malah, semalam pelakon itu direman selama tiga hari bermula semalam berhubung kesalahan memasukkan dadah ke dalam badan.

 

sumber

(Video) Masih Ingat Lagi Dengan Bobo Yang Pernah Viral Dengan Video Parodi Suatu Masa Dulu..!! Inilah Wajah Terkini Beliau Setelah Bergelar Artis..

Korang masing ingat lagi tak di awal tahun 2013, lagu sayang menjadi satu fenomena yang sangat hebat kerana keberanian seorang remaja lelaki yang menari mengikut rentak lagu ini?

Gelekan bertenaga serta goyangan kepala yang agak laju membuatkan ramai yang menonton semakin teruja.

 

 

Masih tak ingat? Ini dia videonya

 

 

Mesti korang ingat kan? Kalau ikutkan Bobo antara Insta Famous yang terawal menguasai dunia parody di Media Sosial sehinggakan Shae penyanyi asal lagi Sayang ini turut terhibur melihat lip sing Bobo.

Bukan itu sahaja, selepas melakukan beberapa video parodi, Bobo telah diberi peluang menjadi salah seorang selebriti di bawah naungan Metrowealth International Group MIG.

 

 

Malah, Bobo turut pernah melibatkan diri dalam iklan produk kecantikan bersama Asyalliee suatu masa dahulu.
Namun selepas itu perjalanan Bobo agak perlahan, tambah pula sekarang semua orang suka membuat parody sehinggakan lama-kelamaan dirinya menghilangkan diri seketika.

Entah kenapa tiba-tiba MH teringat tentang Bobo, apa khabar dia? Nampaknya semua akaun media sosialnya yang pernah popular suatu masa dahulu tidak lagi digunakan.
Tetapi kami tidak berputus asa terus mencari dan akhirnya telah jumpa satu akaun yang dipercayai milik Bobo.

Perghhhh nampaknya Bobo semakin kurus dan handsome selepas membawa diri dari industri…
Mengikut pemerhatian MH Bobo kelihatan sungguh bahagia di kelilingi oleh rakan-rakan terdekatnya.

Sesekali Bobo rajin juga membuat parody.

Okay tak nak cakap banyak, korang tengok sendiri video-video yang pernah diparodikan oleh Bobo dan gambar-gambar Bobo yang terkini!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SIAPA tidak kenal dengan Bobo? Aksi parodinya menerusi lagu Sayang (Shae) yang dimuatkan menerusi YouTube telah mendapat tontonan sehingga 1 juta penonton.

Berjaya mencetuskan fenomena tersendiri, maka tidak hairanlah jejaka hitam manis ini menerima tawaran untuk menyertai produksi terkenal, MIG.

Bagaimanapun, kemunculannya bersama video parodi terbaru, Jahat nyanyian Stacy, menimbulkan rasa kurang senang segelintir pihak sehingga ada yang menuduhnya gila.

Menerusi Zass, Bobo menganggap tuduhan seperti itu adalah perkara biasa di alam siber. Malah dia sedia menerima apa juga kritikan selepas ini.

“Apa yang ingin saya tegaskan, saya bukan gila. Saya hanya mengikut kesesuaian rentak muzik Jahat yang rancak dan ia mungkin nampak tidak siuman

 

“Apa-apa pun, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat dan pengkritik yang banyak membantu saya,” katanya yang turut popular menerusi aksi parodi Diamond (Rihanna),

Akui teruja menyertai produksi milik tauke terkenal, David Teo, Bobo berkata, dia baru sahaja selesai menjalani penggambaran filem sulungnya, ‘Awak Nak Kahwin Dengan Saya’.

“Walaupun hanya muncul dalam dua babak sahaja kerana saya masih baru dalam dunia lakonan.

“Lagipun saya lebih menumpukan kepada video parodi buat masa ini,” kata Bobo yang berlakon di samping Erin Malek dalam filem itu.

 

sumber