PARA IBU WAJIB BACA..!!!. DISEBABKAN HEADBAND, IBU MUDA INI TRAUMA SEPANJANG HAYAT..

Seorang ibu telah menyebabkan bayinya yang berumur 3 bulan mati kerana memakaikan headband

Holly dan ibunya baru balik dari berjalan-jalan, dan Holly telah tertidur di dalam carry cot yang dibawa. Ketika itu, Holly sedang memakai headband yang berbentuk bow.

 

 

Memandangkan anaknya nyenyak tidur, ibu Holly terlupa untuk menanggalkan headband tersebut dan telah pergi mandi.

Aksesori rambut yang boleh menyebabkan Bayi Tercekik dan Lemas
Apabila ibu Holly sedar bahawa headband itu telah tergelincir dan menutup hidung dan mulut anaknya, ia sudah terlambat. Holly sudah tidak bergerak dan telah meninggal dunia. Siasatan telah menunjukkan Holly telah meninggal akibat lemas.

Leanne Wilson, bagi pihak ibu Holly, telah berkongsi tentang kejadian tersebut di Facebook, sebagai amaran kepada semua ibu bapa yang mempunyai bayi muda.

 

Walaupun ia adalah perkara biasa untuk memakaikan aksesori rambut seperti clip rambut dan headband yang comel pada bayi, ibu bapa perlu sedar ia boleh menyebabkan bayi tercekik dan lemas.

“Bayi dan kanak-kanak boleh tertelan, tersedut atau tercekik pada apa jua benda yang berada dalam jangkauan mereka. Ia adalah refleksi semula jadi untuk menggenggam dan memasukkan benda ke dalam mulut mereka. Sebaik sahaja benda itu masuk ke dalam mulut, mereka mungkin akan menghadapi kesukaran untuk mengeluarkannya.

Ibu bapa boleh mencegah risiko tercekik dan lemas dengan memastikan objek-objek kecil dijauhkan daripada jangkauan kanak-kanak di bawah umur tiga,” katanya.

 

 

Pendapat Orang Lain
Sesetengah ibu telah memberitahu bahawa beberapa doktor pakar kanak-kanak telah berkata headband yang ketat tidak patut dikat pada kepala bayi kecil sehingga selepas tulang tengkorak bersatu. Elastik ketat yang sering dipakai boleh menyebabkan bentuk tengkorak yang pelik.

Dalam kes lain, seorang bayi telah menarik salah satu kelopak bunga pada headband yang dipakai, dan memasukannya ke dalam mulut. Ibu kepada bayi itu sempat menyelamatkan anaknya dari tercekik.

 

 

Kadang-kadang ia bukan disebabkan band elastik itu sendiri, tetapi bunga dan barang hiasan kecil-kecil yang dilekatkan pada headband, yang boleh memudaratkan.

Pastikan anda sentiasa menyemak aksesori yang dipakai anak, tidak menyesak pernafasan mereka dan tiada apa-apa yang terperangkap dalam mulut. Jangan sampai lupa untuk menanggalkan segala clip rambut dan aksesori rambut lain juga apabila mereka tidur.

 

sumber

Apa sudah jadi..?? jangan sampai aku jumpa kau perempuan miang..!!

Pelantun lagu Menahan Rindu yang kian meningkat naik namanya dalam industri seni tanah air, Wany Hasrita telah menerima ugutan bunuh menerusi beberapa komen dan mesej di laman instagram miliknya.

 

 

“Kejadian ini berlaku tiga minggu lepas. Saya diganggu oleh seorang peminat fanatik menerusi mesej dan komen di laman Instagram.

“Dia menghantarkan komen dan mesej yang berbunyi seperti, ‘jangan sampai aku jumpa kau perempuan miang, aku bunuh kau nanti’.

“Hampir tiga kali saya menyekatnya di laman Instagram dan dia tetap akan muncul dengan nama yang lebih kurang sama dan mengganggu saya.

“Sebagai solusi, saya mengambil tindakan dengan menyimpan segala ‘screen shot’ komen dan mesej yang dia hantar kepada saya. Saya juga memberi amaran kepada dirinya. Saya katakan kepadanya, negara kita ada undang-undang dan pihak berkuasa pasti akan dapat mencari siapakah dia.

 

“Akhirnya, saya langsung tidak melayan mesej dan komen peminat tersebut dan dia pun telah berhenti mengganggu saya,” katanya.

Wany juga mengatakan yang dia masih lagi mencuba untuk menyesuaikan diri dengan populariti yang sedang diterima olehnya semenjak lagu single pertamanya, Menahan Rindu mendapat sambutan yang hangat daripada peminat dan dia juga mahu mengambil langkah berhati-hati.

“Saya menyedari impak lagu Menahan Rindu membuatkan nama saya lebih dikenali. Saya bersyukur dengan kurniaan rezeki yang telah ditetapkan oleh Allah.

“Saya sedang menyesuaikan diri dengan apa yang terjadi sekarang. Saya juga mengambil langkah berjaga-jaga dengan setiap tindakan yang saya lakukan.

 

“Apa yang penting, saya mahu berusaha dengan lebih kuat agar apa yang saya kecapi sekarang tidak bersifat sementara atau ‘one hit wonder’. Saya mahu lebih fokus dalam mencipta produk berkualiti agar apa yang saya sampaikan dapat diterima ramai,” ujarnya lagi.

jangan sampai aku jumpa kau perempuan miang..jom lihat video.

Pada kali ini kami ingin kongsikan Video yang sedang Trending dan Tular sekarang. Untuk mengetahui info selanjutnya, sila tonton video ini sampai ke hujungnya supaya anda mendapat informasi yang lengkap. Terima kasih kerana sudi menonton saluran video-video viral dari kami. Video Isu semasa, informasi, hiburan, video tular, sukan, berita terkini dan banyak lagi. Kami bawakan pada anda semua video – video yang sangat menarik untuk ditonton kerana video ini telah tular di laman-laman sosial. Sila like dan share..TQ. Selamat menonton. Sila tonton video di bawah.

sumber

TAHNIAH..!!! PENGAKUAN IKHLAS MIRA FILZAH BUAT ZIZAN TERSENYUM. SEMOGA BAHAGIA..?? APA YANG SEBENARNYA BERLAKU..??

RASANYA teknik pura-pura mesra di laman sosial untuk menaikkan ratingdrama lakonan ni sudah boleh dihentikan kut. Ya lah, bila dilihat terlalu mesra sehingga ada yang bergosip, tahu pula rimas.Gosip percintaan di antara Mira Filzah dan Zizan Razak telah lama berlarutan apabila masing-masing sering memuat naik gambar mesra bersama.

 

 

Walaupun begitu, mereka berdua tidak pernah menjelaskan hubungan sebenar mereka dan terus membuat peminat berteka-teki.

Namun, oleh kerana enggan memberi harapan palsu kepada peminat yang mendoakan, Mira tegas memberitahu cintanya bukanlah kepada Zizan.

“Maaf, cinta saya pada waktu ini bukan pada Zizan, bukan juga pada lelaki lain. Tak mungkin saya bercinta pada waktu ini kerana saya lebih selesa solo. Lagipun, saya tidak mempunyai waktu yang banyak untuk bercinta.

“Masa saya banyak dihabiskan dengan bekerja semata-mata. Selebihnya bersama keluarga tersayang,” katanya, lapor sebuah akhbar mingguan.

Menyatakan dia faham peminat mahukan mereka berdua bersatu, namun kata Mira dia yakin benar hubungan yang diharap-harapkan peminat itu tidak akan menjadi realiti kerana Mira akui dia tidak mempunyai walau sekelumit pun perasaan terhadap zizan.

Terdahulu, heboh hubungan pasangan ini diperkatakan ramai malah rata-rata peminat juga sangat suka melihat kelibat mereka bersama.

 

sumber

Sayu..!!! Tak Sangka Mesej Yang Tak Berbalas…Rupanya Awak Sudah Meninggal Jam 7 Petang..

8 Oktober lalu, genaplah 100 hari lelaki yang dicintainya pergi meninggalkan dirinya. Namun, tidak terasa pun 100 hari sudah berlalu pada diri gadis ini dan rasa seperti baru semalam dia bergurau senda dengan buah hatinya itu.

 

 

Allahuakbar, sayu membaca luahan gadis ini yang kehilangan orang tersayang yang difahamkan terlibat dalam kemalangan jalan raya.

Meskipun pahit, namun Nur Fatiha, tetap redha dengan apa yang berlaku. Semoga diberikan kekuatan dan ketabahan berdepan dengan ujianNya.

5 Julai, kali terakhir saya tengok awak senyum. Juga kali terakhir awak datang berjumpa dengan saya pada petang itu.

 

Awak pada masa itu sihat, cerita seperti selalu. Hmm, malamnya pula, saya yang datang jumpa awak. Awak terbaring kaku. Dah tak nampak muka ceria seperti petang sebelumnya. Pakaian awak dari kepala sampai ke kaki, berwarna putih. Allahu, awak sudah tidak bernyawa.

Semasa saya datang ke hospital, saya berharap sangat yang awak boleh sembuh. Tetapi bila saya sampai dan tengok, awak sudah siap dikafankan. Mereka tolak jenazah awak lalu di depan saya untuk dimasukkan ke dalam van jenazah. Susahnya saya nak menerima semua ini.

Saya ingat lagi, pagi 1 Syawal kita pakai baju berwarna coklat. Awak kata nak sedondon kan. Tetapi kenapa baju awak berwarna putih pada masa itu? Semasa di kubur, keluarga, kawan-kawan awak semua ada di situ, awak saja yang tak ada. Selalu di mana ada mereka, awak pun ada juga. Tetapi awak tak ada.

 

Kemudian, Iman baca talqin, dia sebut nama Mohd Pirdaus. Ya Allah, berderau jantung saya, awak. Berat ujianNya. Saya tak kuat nak tengok awak pada masa itu. Perasaan saya kosong dan kering, segala impian kita terkubur begitu sahaja. Banyak sangat perancangan kita.

Awak tahu, setiap kali kita pergi kenduri kahwin, kadang-kadang hati saya terasa sayu sangat bila teringat pada awak. Saya harap sangat-sangat, suatu hari nanti pun kita berdua akan menjadi seperti mereka, naik pelamin bersama-sama, semuanya bersama-sama. Kan pada malam terakhir awak, kita dah rancang macam itu. Ingat tak? Tapi kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan.

Saya sayang sangat pada awak, tetapi Allah lebih sayang pada awak dan sebab itu Allah jemput awak dulu. Saya rasa sayu dan sunyi sekarang. Tetapi awak jangan risau, saya takkan lupa titipkan doa untuk awak.

 

Awak sentiasa tengok saya di sini kan? Kan, awak, kan? Sebab kali terakhir awak ada kata,

“Kalau saya dah tak ada, awak jangan buat yang bukan-bukan ya. Saya sentiasa perhatikan awak. Setia tau!”

Ingat tak yang awak pernah cakap semua itu?

Terima kasih awak untuk segala-galanya. Saya takkan pernah melupakan semua kenangan tentang kita walaupun kita berada di alam yang berbeza. Tetapi ingat ye, kita saya awak. Awak rehatlah dengan tenang. Al-fatihah, semoga awak tergolong dalam orang yang beriman. Amin.

 

Kongsi kisah ini jika anda menggemarinya. Ribuan terima kasih.

 

sumber

LIHAT NI..!!! 20 FOTO YANG NAMPAK ANEH INI BUKAN EDITAN, MELAINKAN “HASIL KARYA ALAM” YANG MENIPU MATA..! # NO 6 TU MEMANG SANGAT MENAKJUBKAN!

Seiring dengan perkembangan zaman dan teknologi yang ada, seni fotografi saat ini menjadi salah satu seni yang paling banyak diminati.Menariknya lagi, banyak jurugambar keren yang berjaya mengambil gambar moment super mengesankan dan mengabadikannya dalam sebuah foto.

 

 

Saking kerennya foto-foto yang dihasilkan, beberapa foto bahkan tampak seperti gambar hasil photoshop atau editing. Padahal, foto-foto tersebut adalah foto asli tanpa adanya sentuhan photoshop sedikit pun. Seperti foto-foto di bawah ini. Tak hanya keren, foto-foto ini juga sangat mengesankan dan bikin kagum.

 

Penasaran seperti apa fotonya? Simak baik-baik galeri fotonya di bawah ini.

 

1.Ombaknya kayak selimut ya? Kalau yang ini murni kepakaran jurugambar yang boleh mengambil momen yang sesuai ketika ombaknya bergulung

 

2. Ini gambar titik hujan yang melekat di kaca dan pesawat yang melintas.

 

 

3. Apakah kamu pernah berjaya menangkap moment senja seperti ini juga?

 

 

4. Warna yang berbeza di antara dua sisi ini kerana emang tumbuhan yang ditanam itu berbeza jenisnya

 

 

5. Sekilas emang keliatannya ini gambar adalah hasil gabungan dari beberapa foto, tapi sebenernya bukan begitu! Cuba kamu perhatiin baik-baik deh

 

 

6. Ini pun bukan hasil editan photoshop! Apa yang kamu fikir seperti tubuh manusia yang tergeletak, sebenernya adalah lava yang udah membeku

 

 

7. Karena tertutup kabut, bangunan di atas gunung hanya kelihatan bahagian atasnya. Jadi kelihatan seperti kapal di atas awan

 

 

8. Seorang lelaki sedang memberi makan angsa. Lelaki itu berdiri di tepi tasik yang permukaannya tertutup salji. Keren banget kan perpaduan warna hitam putihnya?

 

 

9. Kapal-kapal yang kelihatan seperti di langit? Engga kok, kapal itu tetap di laut kuncinya cuma di angle pemotretannya saja.

 

 

10. Dan jalan telah berjaya mengehentikan kebakaran hutan sehingga hutan di sebelahnya gak ikutan terbakar

 

 

11.Di saat semua bunga matahari menghadap ke arah barat, apa yang dilakukan bunga yang ini?

 

 

12. Awan-awan yang berbentuk gumpalan kapas. Keren!

 

 

13. Kalau kamu mengira ini adalah burung kamu salah! Ini adalah kaca kereta yang retak membentuk seperti badan burung

 

 

14.Seperti roh burung merak yang lepas dari badannya

 

 

15.Ini bukan tanaman yang mengandungi emas yang berkilau, tetapi daun-daun yang gugur telah membentuk warna emas tersebut pada bahagian bawah pokok

 

 

16. Aurora borealis, cahaya di utara yang menari diatas langit ketika mereka muncul

 

 

17. Jangan kamu fikir serpihan ombak yang ada di pantai ini dibuat oleh photoshop. ombak tersebut terbentuk secara nyata dan kebetulan si jurugambar punya momen yang pas buat mengabadikannya

 

 

18. Kalau dilihat sekelebat si perahu emang keliatannya terbang, padahal mah emang airnya aja yang bening banget kayak kaca

 

 

19. Dan permainan pun berhenti ..

 

 

20. Sesuatu yang tersembunyi di balik gunung es.

 

 

Ya emang sih di situasi seperti sekarang ini kita emang dituntut untuk lebih jeli dalam melihat atau memahami sesuatu biar gak salah nilai. Tapi bukan bererti kita jadi orang yang punya fikiran tertutup dan menolak semua perkara yang berada di luar logik seperti 20 gambar di atas ini ya! Jangan lupa SHARE, Sob!

 

sumber

KEJAM…!! SUAMI PUKUL DAN PIJAK KEPALA ISTERI SAMPAI MATI DEPAN 3 ANAK

 

Hanya karena tak tahan terus dihina dan dibebel isteri seorang suami Syafrizal 47 gelap mata membelasah isterinya sendiri Syafrida 40 hingga maut ,lebih memilukan kekarasan rumah tangga itu berlaku didepan 3 anaknya sendiri yang berumur 2 ke 10 tahun.

 

 

Dalam kejadian yang berlaku di kepulauan Batam,riau 26.10.2016 lalu.anaknya yang paling besar berkata Ayahnya itu memukul dan meyepak ibunya,tidak hanya itu bapanya juga memijak kepala ibunya hingga maut ditempat kejadian.

Selepas mendapati isterinya maut,Syafrizal melarikan diri sebelum berjaya ditahan polis dua hari selepas kejadian.

Menurut hasil bedah siasat mangsa mengalami pendarah dalaman otak yang teruk hingga mengakibatkan telinga,mulut dan hidungnya mengeluarkan darah.

 

Bagaimanapun Dini hari 11.02.2016 Syafrizal menyesal dan mengaku membunuh isterinya karena kesal dia selalu dihina didepan anak anaknya.

Dia kerap hina saya,dikatakan bodoh di depan anak,harusnya di depan anak cakap yang baik baik”kata Syafrizal.

Syafrizal menjelaskan dakwaan media sebelum ini yang mengatakan bahwa dia kerap memukul isterinya ,katanya setiap pergaduhan yang berlaku isterinya yang selalu memulai terlebih dahulu,pada malam kejadian isterinya itu menuduhnya gagal dalam mendidik anak dan memenuhi kebutuhan hidup mereka.

Anak yang nakal saya yang disalahkan,seharusnya sebagai seorang isteri mencari solusi,bincang dengan suami,bukan menuduh suami bodoh”katanya singkat.

Bagaimanapun Syafrizal mengaku tak menyangka pergaduhan itu telah menyebabkan isterinya meninggal dunia,yang bermula dari masalah anak yang malas belajar.

 

Malam itu isteri menolak apabila saya suruh dia mengurus anak belajar,anak saya yang satu itu otaknya memang agak lemah,saya meminta kepada isteri untuk memberikan meja belajar yang saya belikan dua hari lepas,tapi isteri kata dia sudah menjualnya,dan dia menuduh anak saya bodoh disebabkan bapanya bodoh dan tak mampu memenuhi kebutuhan anak”katanya tertunduk menahan sayu.

Syafrizal juga mengaku menyesali perbuatannya. Sebab dengan kejadian itu, ketiga anaknya terpaksa kehilangan kasih sayang seorang ibu.

Mengulas hal anaknya kini terpaksa dijaga oleh adik perempuan isterinya,dalam keterangan itu Syafrizal juga berpesan kepada ketiga anaknya agar rajin rajin belajar selama ia dalam proses penghukuman yang bermula hari ini.

Dari talian Eberita Nusantantara News Mohd Abdul Aziz Dari Batam Memberitakan.

 

ssumber

Hati-Hati Semua..!!! Jaga Anak Anda, Perogol Beri Air Gas Matikan Sperm, Taktik Licik Budak Wechat ‘Kena Kencing’ Hidup Hidup!

Pada zaman serba moden dan berteknologi tinggi ini, tugas mendidik anak menjadi semakin mencabar. Tambahan lagi dengan adanya media sosial yang kadang kala disalahgunakan golongan remaja.

 

 

Wanita ini di facebooknya menceritakan kisah seorang remaja yang terlanjur dengan kenalan wechat. Yang tambah mengejutkan pasangan ini bukanlah datang dari keluarga yang bermasalah, masing-masing berpendidikan tinggi dan dari keluarga yang baik-baik.
Perogol Beri Air Gas Matikan Sperm, Taktik Licik Budak Wechat ‘Kena Kencing’ Hidup Hidup

Anak gadis yang baik budi bahasanya

 

 

 

 

 

sumber

 

 

 

 

 

 

 

SUAMI OUTSTATION, SAYA KENA TIDO SORANG DALAM BILIK. PADA SATU MALAM SAYA RASA SESUATU PEGANG BAHAGIAN BADAN SAYA, SAYA INGAT HANTU , TAPI RUPA RUPANYA… YA ALLAH, BERTABAHLAH!

Assamualaikum admin KRT, mohon hidekan facebook saya. Ini second fb sy yg sy create semata mata nk pm admin KRT mlm ni. Saya nak minta pendapat, dan pandangan semua :

Saya tinggal di rumah mertua selepas berkahwin dan dah nak hampir 3 tahun. Dalam rumah ini ada mak ayah dan adik adik ipar. Sebelum2 ni alhamdulillah semuanya okay sepanjang saya tinggal disini dan saya pon menutup aurat jika ada adik adik ipar. Tetapi pada minggu ini, suami terpaksa pergi outstation luar negeri.

Bila suami tiada saya tidur sorang jela, tp baru baru ni, ianya pertama kali, sebelum subuh,pukul 5.10am lebih kurang, masa saya terjaga saya rasa ada org lalu depan pintu bilik saya tp sy abaikan sbb bilik depan laluan ke bilik yg lain.

Tp saya terlelap semula dan saya terjaga bila saya rasa ada sesuatu sedang pegang badan sy tp sy x pasti dimana dia sentuh sebab sy mmg tgh tidur dan trus terjaga (disebabkan saya ni penakut hantu), saya terus bangun sbb ingatkan hantu tp sy xnampak apa apa, tp hujung mata sy nampak mcm byg menghala ke bawah katil, bila saya tgk tepi katil rupanya adik ipar lelaki saya duk menyorok.

Bila saya panggil, dia pun bangun dengan gaya nak buat sesuatu terhadap saya, masa tu Allah je yg tahu perasaan saya, mujur jam yg didepan mata tu glow in the dark,masa tu pkul 5.30am dah nak subuh, saya beranikan diri.. Saya tanya dia, kenapa masuk bilik saya pagi pagi ni.. dia x jawab & terus pandang muka saya dan dia keluar smbil pesan “Jangan bgtw abang ye”..dia pesan berulang2 kali, siap whatsapp sampai saya rasa menyampah dan jijik dgn prgai adik ipar sy sendiri… lepas solat subuh biasa sy tlg mak didapur,tp pg ni sy mmg x kluar bilik,

Saya jadi trauma walaupun saya tak tahu apa yg dia buat. Saya takut. Jadi menyampah tengok muka dia.
Jadi sy nk minta pendapat, apa perlu saya buat ? perlu ke sy bgtau suami saya,sebab sy xpasti apa yg dia lakukan,saya bukan nak menfitnah, tp ni juga soal keselamatan dan maruah saya, jika perlu bagaimana saya nk sampaikan pada suami?

Suami seorang yg penyayang tp dlm hal ni sy pasti dia akan bertegas, dalam masa yg sama saya taknak mereka adik beradik bergaduh, mereka sangat rapat, tapi kalau sy fikir pasal mereka bagaimana dgn perasaan trauma yg saya alami?

Cuma sy x sangka bila perkara mcmni terjadi sebab selama sy disini,keluarga ini sangat mementingkan agama. Maaf cerita agak panjang, Tolong ya admin. Terima Kasih.

TAK SANGKA..!! MESTI KORANG BAYANGKAN KERETA MR. BEAN KERETA MINI KUNING, KAN? SALAH! INI KOLEKSI SEBENAR KERETA MR. BEAN DI LUAR DUNIA LAKONAN…MESTI KORANG TERPEGUN!

Bila sebut sahaja Mr Bean, pasti semua orang kenal akan pelakon komedi ini yang mana ke mana sahaja dia pergi, pasti dia memandu kereta mini bewarna kuning. Mr Bean atau nama sebenarnya Rowan Atkinson sememangnya di kenali ramai orang di serata dunia.

 

 

 

Namun di luar lakonan, Rowan Atkinson ini merupakan seorang pensyarah yang hebat di sebuah universiti terkemuka. Mempunyai banyak pendapatan hasil dari filem, TV siri Mr Bean serta mendapat royalti atas jenama Mr Bean,Rowan Atkinson mampu untuk memiliki pelbagai jenis kereta mewah yang membuatkan peminatnya kagum.

 

 

 

 

 

 

sumber

 

 

Padah..!! Kecoh Di Media Sosial Nora Danish Dihambur Kata Kesat Kerana Muat Naik Gambar Ini.

Kecoh dilaman sosial bila seorang selebriti bernama Nora Danish memuat naik satu gambar miliknya yang menunjukkan bentuk badannya yang tengah hamil.

 

 

Atau lebih dikenali sebagai baby bump itu mendapat ratusan kecaman netizen.

Namun hasil pemerhatian kami di www.kecoh.info tidak kesemua yang menghamburkan kata-kata kesat berbentuk hinaan kepada pelakon popular itu.

Ada juga yang memuji dan mendoakan agar beliau diberikan kesihatan yang sihat.

 

Namun lebih ramai yang mengecam dari memuji dan mendoakan yang terbaik buat beliau.

Ada yang memerli dalam bentuk sinis ataupun sinikal.

Mari kita sama-sama ikuti komen-komen para netizen kerana begitu ghairah mereka mengutuk artis yang satu ini.

Entah apa sebabnya.

 

Namun kami di Sinarhairan mendoakan yang terbaik bagi beliau dan keluarga semoga tabah menghadapi segala ujian disaat-saat kegembiraan yang akan menjelang tidak lama lagi.

 

Tanpa perlu berbicara panjang, mari kita sama-sama saksikan komen-komen para netizen yang kecoh di media sosial :

 

 

 

 

 

 

 

 

sumber